.

.

Thursday, September 1, 2016

3 Sebab Kenapa Cream Steroid Bahaya kepada Pesakit Eczema

Perkataan Eczema berasal daripada Greek yang bermaksud "gelembong air". Penyakit Eczema dikenali dgn simptomnya iaitu ruam-ruam merah yang gatal. Ia boleh tumbuh diseluruh badan terutamanya dibahagian siku, lutut, pergelengan tangan dan pergelangan kaki bagi orang dewasa dan pada muka dada dan belakang serta lengan dan kaki bagi bayi dan anak kecil.

Eczema selalunya berpunca daripada genetik, di mana terdapat ahli keluarga yg eczema atau mengalami alahan, resdung dan asthma. Pesakit Eczema ada yg mengalami alahan dan ditumbuhi ruam ruam jika terdedah kpd habuk, memakan seafoods, sabun, detergen, bulu binatang dan sebagainya. Ada yg  mula sakit apabila mengalami stress tekanan.


Kebiasaanya Eczema dirawat menggunakan Cream steroid spt kandungan hydrocortisone, corticosteroid, prednisolone, betamethasone, acetonide dan sebagainya. Penggunaan jangka pendek mungkin tidak membahayakan, namun penggunaan dalam tempoh jangka masa yg lama adalah berbahaya. Steroid yang terkandung didalam cream akan menyerap melalui kulit ke dalam badan dan mengakibatkan :

1) Kulit menjadi nipis, merah dan rasa panas terbakar
2) Cushing syndrome, iaitu penyakit yg dienali dgn pertambahan berat badan, darah tinggi, otot yg lemah, tulang yg rapuh akibat terdedah terlalu lama kepada steroid.
3) Tulang mudah patah atau reput

Oleh itu jalan terbaik untuk memelihara kesihatan anda atau si kecil daripada bergantung kepada cream steroid adalah dengan merawat Eczema menggunakan bahan-bahan semulajadi yg mesra dan tidak membahayakan kesihatan.

Diantaranya Set Eczema NajLaa Baby Skincare yg dirumus daripada Ektraks tumbuhan semulajadi dan minyak kelapa dara. Tiada kimia bahaya . Lebih Selamat, Lebih Semulajadi dan pilihan yang Lebih Bijak.

Set ini mengandungi 3 produk, iaitu Herbal Cream, Sakura Soap dan Serum. Herbal Cream adalah untuk merawat ruam ruam eczema, supaya sembuh. Manakala  Serum adalah untuk penjagaan kulit supaya sihat, lembap, tidak kering bersisik dan sebagainya dan Sakura Soap adalah sabun Hypoallergenic , mempunyai kelembapan yg tinggi dan diperbuat daripada Herba.
Berminat untuk mengetahui lebih lanjut berkenaaan Set Eczema NajLaa baby skincare hubungi talian/ wassup 0199821809. Berikut adalah testimoni pengguna :



Berminat PM Fb NajLaa Baby Skincare atau Massage/ Wassup 0199821809

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Widgets