.

.

Thursday, September 1, 2016

Keputusan Lab Test Nourishing Lotion by NajLaa

Alhamdulillah

Nak kongsi dengan you all berita gembira untuk Bayi Bayi tercinta. Sebelum tuu boleh saya cerita sedikit ?? Saya Gee pengasas Gee Alma Nusantara. Saya juga merupakan seorang ibu yang prihatin dengan cara penjagaan bayi. Anak anak saya mempunyai skin sensitif, di mana kebanyakkan produk penjagaan kulit komersil kurang bersesuaian dengan mereka.

Sejak itu saya menghasilkan produk penjagaan bayi sendiri untuk anak anak saya. Di antaranya nourishing baby lotion, skin terapi cream, baby balsam, baby oil dan minyak angin bayi. Semuanya berasaskan green and natural, tiada bahan kimia berbahaya, tiada phenoxyethanol, tiada paraben dan berasaskan herba tulen.

Setelah mendapat kesedaran yang saya perlu berkongsi kebaikkan produk ini dengan masyarakat umum, memandangkan ramai lagi bayi bayi diluar sana yang menderita penyakit kulit seperti ekzema, dry and itchy skin, masih menggunakan produk produk yang tidak bersesuaian. Termasuk lah bayi bayi yang bergantung dengan steroid cream, amat berbahaya dan ianya memberi kesan buruk kepada kesihatan bayi dalam jangka masa panjang.

Dengan kesedaran ini, saya membuat keputusan untuk mengetengahkan produk bayi gee'Alma ke pasaran komersil. Tindakan pertama yang harus saya lakukan, adalah memastikan produk produk ini memang selamat di pakai. Oleh itu pada 26 MAY 2014, Nourishing baby lotion telah dihantar ke Lab Pharmacy untuk di uji keberkesanannya pada kulit. Setelah 7 hari penggunaan, kesannya pada kulit telah di uji.

Pengasas Gee Alma Nusantara bersama alatan makmal yang
digunakan untuk menguji Nourishing BaBy Lotion


Bacaan untuk minggu pertama yang telah di ambil pada Rabu 4/6/2014 adalah seperti berikut.


Setelah seminggu penggunaan nourishing baby lotion ke atas subjek didapati, intensiti kolagen kulit meningkat sebanyak 10.8%.  Ini menjadikan kulit bayi lebih gebu dan anjal.


Selain itu paras melanine (yang memberi warna gelap kepada kulit) menurun sebanyak 8.9% dalam tempoh 1 minggu. Kulit kelihatan lebih cerah.

Penggujian keberkesanan lotion ini akan diteruskan ke minggu ke dua. Selain itu keberkesanan Skin Terapi Cream mula di uji di lab pada

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Widgets